En berättelse i små doser om oss på Hallongläntans Ragdoll - katterna och människorna.

torsdag 24 december 2009

Presentation av Åsa

Jag börjar med att presentera mig själv så är det gjort. :o) Åsa Margareta Remmert, föddes som Bäckskog 2/12 1963. Gift med Johan sedan 1992 och har tre barn - Izabella född 1996, Lucas född 1997 och Rasmus född 2000.
Nytagen bild på barnen, numera på mitt bankkort.


Lite antik kuriosa:
Jag var konstsimmare tills jag flyttade till Göteborg och placerades i en grupp som tävlade internationellt och där de flesta var med i landslaget. Skitläskigt tyckte jag och fegade ur.


Klass 1 hNT på Högbergsskolan 1979. Jag sitter längst ner, näst längst till höger. Visst var vi vackra på 70-talet? *ler*


När jag var ung ville jag bli kirurg eller trädgårdsarkitekt, men jag blev tyvärr inget av detta, utan Medeltidsarkeolog. Väldigt intressant, men tyvärr kan man inte livnära en familj på den lönen man får. Jag blev nedtjatad till Oljan i Nynäs och jag lovade mig själv att jag skulle bli kvar i högst ett år - det är snart 22 år sedan... *ler*



Jag är ett Jehovas Vittne sedan slutet at 1986, och när jag var på en Sammankomstresa i Thailand i början av 1991 träffade jag Johan. Vi blev tillsammans när han och Pelle kom och hälsade på oss samma sommar och vi gifte oss i augusti året därpå.


Så här är många vana att se mig - i SVERAKs röda skjorta med en katt i famnen (i detta fallet Liv som bebis i Nyköping). Jag tycker att det är väldigt roligt med kattutställningar så vi ställer ganska ofta. Fördelen med att jobba som assistent vid utställningarna är kanske fr a att man får hålla i så många vackra, vackra katter av alla möjliga raser! Ett privilegium!


Och sist med inte minst är jag uppfödare av Ragdolls, och det är jag så lycklig över! Ljuvligare katter finns inte! Stundom är det så underbart att vara kattuppfödare att det inte går att beskriva i ord, och stundom är det fasansfullt men hela tiden lär man sig mer och mer! Och jag har framför allt lärt känna så många härliga människor genom detta - andra uppfödare som gör mitt liv glädjefyllt, mina kära fodervärdar som jag får ett så nära förhållande till och mina underbara kattungeköpare. Kram till er allihop! :o))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar