En berättelse i små doser om oss på Hallongläntans Ragdoll - katterna och människorna.

tisdag 1 juni 2010

Ultraljud!

Idag har jag och Kerstin varit i Enköping och ultraljudat Olivias hjärta och njurar hos Nilsfors och hon var helt utan anmärkning! *hurra*

Olivia var underbar - inte ett pip på hela vägen dit eller hem och inte ett endaste litet pip eller ens en liten antydan om att hon inte ville ligga stilla på britsen när Kerstin höll henne när hon blev scannad! :o) Duktiga gumman!!

Anledningen att vi åkte "ända" till Enköping är att det var 1000:- billigare att göra det där än på Bagis eller Albano... Supertrevlig personal också - vi återkommer! :o))

Och bilder på Olivia kommer när jag har fått veta hur man låser upp filerna som förs över från telefonen till datorn. Någon? Ah, Bella kunde. :o)) Här kommer lite usla mobil-bilder:
Olivia (eller Ollie, som hon kallas) har väldigt vackra kontraster och en helt underbar pälskvalité! :o) - mammsens längd och pappas silkighet. Hennes ögon håller också på att få Yanis djupblåfärg, härligt!
Är du säker på att jag kan gå ut nu? Kommer det en ny veterinär, eller?

Jag lägger mig nog här i blommorna en stund, för säkerhets skull.

1 kommentar:

  1. Såå söt!!! Såå lik min ... Brisa!
    Fast Brisa har vit haka.
    Härligt att hon var så duktig.


    Linda

    SvaraRadera