En berättelse i små doser om oss på Hallongläntans Ragdoll - katterna och människorna.

fredag 18 juni 2010

Trimmat

Inatt, när jag hade stått i flera timmar och fönat killarna inför utställningen i Uppsala idag, insåg jag att nu står jag inte ut längre!! Nu SKA jag ha riktiga grejjer att preparera med! Så jag gick in på flera svenska sidor och letade efter denna underbara maskin, som jag har fått prova ett par gånger av BellanK:
En Metro Air Force Commander Two Speed 4.0 HP Dryer - dvs trimfön. Föntiden blir bara en liten bråkdel av vad det blir med vanlig fön!

Tyvärr låg alla på över 3 500:- plus frakt, och det är lite för mycket för vår ekonomi... Men skam den som ger sig! Jag loggade in på eBay och hittade en hel rad av objekt under budgivning. Jag lade ett maxbud och gick för att sova.

I morse fick jag svaret att jag hade vunnit den - och när jag nu har räknat ut kostnaden för maskinen, frakten och en transformator till den blir priset 1 535:50! *jippie* Mindre än halva priset, alltså!! Nu tillkommer ju tull å sånt, men det är ändå väsentligt billigare - förutsatt att den verkligen hittar fram till Hallongläntans i Ösmo... ;o))

Nu väntar några veckor av spänd oro och förväntan...


5 kommentarer:

  1. Vilken hårfön passar din frilla bra...men du kan få pröva den på Rufus.

    SvaraRadera
  2. Åsa, om jag vetat att du ville ha en sån hade du kunnat få köpa vår!

    /Mikaela

    SvaraRadera
  3. Men åhhh... Mikaela - Mili vill också ha en, kan jag skicka henne till dig?

    Thomas - har den kommit när det är dagas för Järvas utställning ska vi använda den på Rufus! Men vänj honom vid riktigt höga ljud tills dess! ;o))

    SvaraRadera
  4. Ok han ska få oväsen...Rosie dammsuger varje dag fast det kanske inte hjälper.

    SvaraRadera
  5. Bra Thomas att han blir van... för denna låter som en vanlig dammsugare gånger tio! Vissa bygger in den i en gammaldags hård frysbag för att minska oljudet en del, men någon sådan har inte jag. Ännu. ;o)

    SvaraRadera