En berättelse i små doser om oss på Hallongläntans Ragdoll - katterna och människorna.

måndag 4 januari 2010

Kattungarna är 4 veckor gamla nu


Johan och jag var och hälsade på hos Inkan och Puzzel med hennes kattungar, och tog veckans bilder - och jag fascineras varje gång hur snabbt kattungar utvecklas!! Rauk, Regn och Rufus har blivit stora, tuffa individer, som älskar uppmärksamhet och busar obehindrat trots att det blir nya hagar och nya personer att bekanta sig med. Jag är så glad över att ha dessa underbara kattungarna som har ett så bra temperament!!


Rufus har blivit en otroligt vacker kille, som har upptäckt att världen består i nya saker överallt, som man nog ska undersöka med viss försiktighet... Nej, nej, nej - rädd är han inte! Absolut inte! Men det skadar ju inte att vara lite försiktig...

Rufus har helt vita ben utan fläckar och han har ett nästintill helt symmetriskt V i ansiktet, samt ett jämnt och snyggt halsband. Han är en brun bicolour, RAG (som betyder Ragdoll på EMS-språket) n (som betyder svart eller maskad brun, eg. noir) 03 (koden för bicolour).


Jag är så kär i denna killen - om jag ínte lyckas övertala A-C och U om att få spara honom i någon form i min avel, så vill jag helst att han kommer till en person som vill ställa ut honom! Jag skulle vilja sätta honom på halvfoder t ex, eller sälja honom till reducerat pris med viss bibehållen avelsrätt, t ex 2 - 3 parningar. Vi får se hur det blir.


Här provar Rufus lådorna i den nya, lite större hagen. de fungerade! *ler*


Det där med sele var lite knepigt... Kanske kan man rulla av sig den???



OK . vi provar det tillsamman, säger Regn till Rufus. Vi kan ju inte ha det så här?


Det var skönare utan selen, helt klart!



Och det var mina bilder för denna veckan - tack för mig! :o))


Regn hade som vanligt inte riktigt tid att fotograferas... :o)) Det är så mycket hon ska hinna med hela tiden!
Ja - jag måste ju hjälpa killarna framåt här i världen, kvinnor kan!!



Hmmm... Här doftar katt...


Regn är så vacker med sin breda bläs!! :o)) Hon är en brun mitted, dvs en RAG n 04. Hon är pigg och vaken och vill ständigt vara först med allt!



Den här foto-vippan var smaskig! Fast dressyrspöet som det sitter fast på är ännu godare!



Kolla, kolla vilken vit och fin haka jag har! Det är det som visar att jag är en Ragdoll och inte en Birma, förstår ni! ;o) Och bläsen förstås.



Här passar Rufus på att ta sig en slurk medan Vitöra tar sig en bebis-munsbit... ;o))



Hej! Jag heter Rauk och är en mörk, vacker kille! Jag är en brun colourpoint (RAG n), så jag kommer aldrig att ha något vitt på min kropp, jag kommer att vara ljusbeige och brun i hela mitt liv! :o)



Syrran sa att jag skulle sniffa runt lite, så då gör jag väl det...



...och jag ska väl ta och klättra upp här också, och se vad som finns på andra sidan!




Rauk har gått från att vara en liten mamma-gris till att vara en såååå mysig och kelig kille som gärna är med på vad som händer! Inte rädd för någonting alls längre! :o))


Puzzel (Janina) har råkoll på sina små, och hon lämnar dem inte många sekunder ensamma! Men det är skönt att inte ha dem krälande på sig hela tiden... ;o)


Rauk (blå sele) hade beslutat sig för att den bästa metoden att få av sig selen var att sova bort den! Och var den kvar fortfarande när han vaknade - så somnade han om igen. De övriga tyckte till slut at de också kunde prova hans metod...



Maria kollar in kattungarna.



Nya hagen i vardagsrummet blev lite större än den i sovrummet, så nu finns det plats för både bus och lek och för ett par trötta människoben att sträcka ut sig på golvet! :o))




Inkan och jag fotade i kors.

Hej och hå vad roligt det var med nya stora ytor!! Än sprang han hit.... och än sprang han dit... och än sprang han ner i mattan! :o))

2 kommentarer: