En berättelse i små doser om oss på Hallongläntans Ragdoll - katterna och människorna.

tisdag 19 januari 2010

Använd hjälm!!!

Jag har aldrig varit en fan av att använda hjälm när jag åker slalom (eller cykel heller för den delen), men nu är jag bara så tacksam över att jag lät Johan övetala mig att använda det den här veckan!!! Om jag hade haft min vanliga mössa istället hade jag troligen varit död nu.

Jag blev fälld i liften av min medåkare när jag skulle kliva ur bygeln, och lyckades sno ihop skidorna fullständigt (de löste förstås inte ut heller..) så jag kom inte tillräckligt långt bort från avstigningsplatsen. Två åkare senare släpper en ung norrman sin liftbygel så att den landar rakt i huvudet på mig. Smällen blev så hård att jag tuppade av en stund och folk kom rusande. Men tack vare hjälmen blev den enda blessyren av detta ett jättestort blåmärke på ena överarmen.

Så - använd hjälm och knäpp spännet!!!

1 kommentar:

  1. Men usch va läskigt!! Ja tur att du hade hjälmen på dig!
    Har svarat dig bland mina kommentarer ang boken, Jätteroligt att du vill vara med också :D
    Kramis

    SvaraRadera