En berättelse i små doser om oss på Hallongläntans Ragdoll - katterna och människorna.

tisdag 19 januari 2010

Ett ondsint bastuaggregat...

Jaha - ett av de mysiga inslagen när man är i fjällen är absolut när man kommer hem på eftermiddagen - fullständigt slut efter all åkning och värk i benen - och kan smyga in i den varma bastun och bara njuuuuta precis så länge man vill!

Det är klart att vi gjorde det denna gången också, men aggregatet är av ett för mig lite annorlunda slag, så jag var inte helt på det klara med hur man ställer in det. Så för att vara på den säkra sidan ställde jag alla vred på max! :o)

Efter en stund var det ganska varmt... Och det är en väldigt liten bastu, så om man är fler än en person därinne samtididgt måste man liksom koordinera sina rörelser för att inte bränna sig på de glödheta kådbeklädda (furu i bastun???? prova asp nästa gång!) väggarna. Nå - för att göra en historia kort här, så är vår Åre-bastu ond! Den gör i alla fall ont!!

Jag skulle ta mig ut därifrån men fastnade i en av handukarna på en av lavarna så att jag var tvungen att ta emot mig med handen mot väggen. AJJJ! Varm, varm, varm!! Reflexmässigt studsar man ju då åt andra hållet istället, åt aggregatets håll.... Så numera är jag brännmärkt med en 15 x 4 cm stor rektangel på ena låret.

Och jag ska nog in till sjukstugan i alla fall. Om jag hittar den. Men det är bara att följa gipsspåret dit - det är Studentvecka häruppe just nu och tydligen har väääldigt många ungdomar redan brutit något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar