En berättelse i små doser om oss på Hallongläntans Ragdoll - katterna och människorna.

tisdag 2 augusti 2011

19 år!!

Egentligen borde detta inlägget ha varit igår, men eftersom jag min vana trogen glömde bort vår bröllopsdag även i år kommer det i dag istället. ;) Johan och jag har nu varit gifta i 19 år med varandra, fattar inte hur det är möjligt?? Vi gifte oss ju alldeles nyss??


Visst är vi bedårande 90-talssöta på bilden? :D Mycket axelvaddar och mycket rosetter å sånt... ;)

Jag minns mycket från bröllopet - det är en av de största händelserna i ens liv! En sak jag minns är att svärfar lade all vår rosa champagne (egenimporterad från St Petersburg, mååååånga flaskor) i frysen för att de låg i vägen. Sedan var det något ljushuvud - vet ännu idag inte vem - som såg en lös sladd ligga och skräpa, och som pluggade in den i kontakten... För att göra en snabb sammanfattning så mår champagne inte bra av att frysas - eller flaskorna mår inte bra - och någon fick i panik leta upp ett öppet Systembolag och köpa nya flaskor. Och någon annan fick städa frys i flera timmar. :P

En annan sak jag minns är att jag var så glad hela dagen! Dagen efter hade jag mer ont i kinderna (träningsvärk...) än i huvudet. :) Än idag njuter vi av alla sketcher och trevliga tal som framfördes under kvällen! TACK alla som då - och nu - förgyller vårt liv!


Denna söta Barbapappa med underbara smycken fick jag igår av Johan på vår 19-årsdag! *älskar* Barbapappan syftar på vårt slit med stenarna i trädgården, där en av stenarna är "döpt" till Barbapappa av dem som vi fick den av, pga formen. Inte på min nuvarande figur, som jag trodde. ;)
Puss Johan - nu planerar vi för vårt 20-årsjubileum nästa år! 

Och GRATTIS lillebror Lars och din Helena som har bröllopsdag idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar