En berättelse i små doser om oss på Hallongläntans Ragdoll - katterna och människorna.

onsdag 13 juli 2011

Cleo skrev ett brev...







































Jag fick ett brev från Cleo idag:




Hej mamma Liv och pappa Eddie... och Åsa såklart!


Jag har det superbra hemma hos Pysen och min nya matte och husse. De är jättesnälla, ger mig god mat, rensar min låda och så har jag fått världens busigaste storebror!


Jag har ett klätterträd att klättra i och så kan man lägga sig på garderoben och spana över HELA lägenheten.

Jag och Pysen busar varje dag, sen tar Pysen hand om mig och tvättar mig ibland. Sova kan vi också göra ihop, det är mysigt och varmt.


Jag älskar mattes fårfäll som hon har på golvet i sovrumet, dit går jag ibland, lägger mig och mjölktrampar och spinner högt.


Spinner också såfort man säger mitt namn och tittar på mig!


Får jag inte all uppmärksamhet som jag behöver hoppar jag upp i mattes och husses knä och skriker rakt ut, sen spinner jag högt och de klappar på mig! Klappar de inte på mig så trycker jag huvudet under deras händer så att de förstår att jag vill bli klappad på!


Jag älskar att ta husses strumpor, även om han har dem på sig så kan jag slita av dem och springa iväg och gömma dem, underkläder går bra det med.


Jag har varit ute och gått i sele och det var roligt, matte kallar mig hund... vet inte riktigt varför.


Jag är otroligt söt och väger numera 2.9 kg.


Matte säger att jag är en riktig liten tossa!


Mvh - Cleo



En stor nospuss till dig, Cleo, och ge mamma Matte en kram också! :o)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar