En berättelse i små doser om oss på Hallongläntans Ragdoll - katterna och människorna.

onsdag 7 juli 2010

Liv hos veterinären

Idag har vi varit hos veterinären igen - jag är övertygad om att det är vi som försörjer dem! ;o) Denna gången var det Livs tur - bakgrunden är denna:

BellanK och jag + kanske Kicki och någon mer som vill kommer eventuellt att åka på utställning i Riga i September, och då måste man ju vara Rabiesvaccinerad och testad. Men det är ju lugnt, Yanis är ju testad sedan många år tillbaka och han har fått sina sprutor i rätt tid varje gång. Tänkte jag.

Och glömde bort min andra i Sverige stoppade kisse - Liv. Visst är hon vaccinerad, men kära nå´n! När skulle hon testas?? Var inte det senast i vintras någon gång? Lätt panikslagen plockade jag fram hennes stambok där kvittot låg - och visst, det är kört. *suckar djupt och blir tårögd* Hon skulle ha testats senast i mitten av januari -10.

Typiskt!!! *så arg på mig själv* Lite ledsen plockade jag lite bland hennes domarlappar och läste lite om allt fint de har skrivit om henne för att göra mig lite mindre ledsen. Men? Vad var det där?? Mitt emellan några blad låg ett kvitto TILL för Rabiesvaccinering, denna gången med Rabisin!! Och den vaccinationen var tagen 14/7 2009 - dvs jag har exakt EN (1) vecka på mig innan det är kört!!

Jag kastade mig på telefonen och ringde Binnermark på Hagsätra direkt och han hade förstås ingen tid för oss så här nära hans semester... Men goa han klämde in oss mellan två andra patienter idag! *puss på honom* Mili ställde upp med bil *puss på dig också* och vi hann precis dit efter en suuuupersöt kull med blandisvovvar. :o))

Ljuvliga Liv stod alldeles stilla under provtagningen och det enda hon gjorde var att vända upp sitt söta huvud mot mig och pussa mig gång på gång. Åh, vad jag älskar den katten!!!

När vi ändå var där fick hon sin vanliga vaccination och ett intyg på navelbråcksfrihet, som jag hade glömt att fylla i tidigare. Sedan kände han igenom hennes mage ordentligt, och det var som jag trodde - hon är tom. Lustigt att hon har gått upp sedan parningarna och sedan stannat på den nya vikten? Nåja - 450 gram mer än tidigare är bara bra! :o))

5 kommentarer:

  1. Åh vilken TUR du hade :-)
    Hon är verkligen ljuv din Liv :-) *drömmer fortfarande om blåa bebisar ;-)*

    SvaraRadera
  2. Ja, kanske mer tur än jag förtjänar. ;o)

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du hittade det där kvittot och att du fick tag i en tid :-)
    Så synd att hon luras igen om kattungarna.

    Och så tänkte jag fråga en sak, är inte så säker på När jag ska vaccinera Pärla igen.
    Är det nu eller i september/Oktober?

    SvaraRadera
  4. Titta i stamtavlan, Sophia, vilket datum det var hon vaccinerades senast - ett år senare skall hon vaccineras igen. ;o)

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att jag hittat en till kattblogg.
    Tack för kommentaren, honan jag skrev om är tydligen testad ang G-strept och det ska inte vara det som är orsaken.

    SvaraRadera