En berättelse i små doser om oss på Hallongläntans Ragdoll - katterna och människorna.

onsdag 29 juni 2011

Minerva

Minerva är den av Fannys bebisar i hennes sista kull, som jag har valt att spara i aveln. Hon påminner rätt mycket om sin mamma, som hon såg ut när hon var liten, och är jättesöt! Hon har nästan felfria markeringar och en bra typ - jag hoppas att hon blir lika snygg som farsan när hon bli vuxen! :)


Minerva sätter jag gärna ut som foderkatt, om rätt fodervärd kommer i min väg! Om du är intresserad får du gärna höra av dig och berätta om dig och din familj, och berätta om hur hon skulle ha det hos er. Jag har en text på hemsidan ( http://www.hallonglantans.se/ ) som berättar vad det innebär att vara fodervärd åt oss - läs det gärna!


Minerva har varit en doldis under uppväxten, men nu har det visat sig att hon är en riktig filur! Hon smiter ner i trappan innan vi hinner stänga grinden, det är hon som ständigt hittar på en massa bus... Och drar med sig de övriga. :)


Hon är söt som socker och gillar att visa upp sig.


Nu fick jag syn på något som jag måste smyga på...


Hemsk bakgrundsfärg - ett tips: Använd aldrig, aldrig orange... :P


Minerva poserar framför kameran.


Åttaveckorsbilderna ute. Det blåste en hel del, så ibland var det jobbigt att hålla ögonen uppe och pälsen på plats.


Ute finns det massor av spännande saker och lukter att spana in! Och ännu en gång - färgen på Minervas vänstra bakfot (och på Lotus vänstra framfot) är nagellack och inget annat. :) En märkning så att vi kan skilja dem åt.


Bustrollet i högform...


Okej då - EN bild när jag ligger någorlunda stilla... :o))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar